EVS PEACE Οκτώβριος- Δεκέμβριος 2017 Πολωνία

Η Νατάσα, κάπου στα μέσα του προγράμματος της μας είχε στείλει αυτό το κείμενο. Εμείς λίγο αναχρονιστικά το ανεβάζουμε για να της θυμίσουμε αυτήν την εμπειρία!

EVS-Erasmus + program: το βρήκες; Το έκανες!

Πάνε δύο μήνες που έχω φύγει από Ελλάδα για να συμμετάσχω στο πρόγραμμα PEACE που λαμβάνει χώρα στο Λέζνο της Πολωνίας στα πλαίσια των προγραμμάτων EVS. Νομίζω δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουν όλα αυτά τα ΠΟΛΛΑ και ΤΕΡΑΣΤΙΑ που έχω ζήσει. Μετά το τέλος της 10ης Δεκεμβρίου το πρόγραμμα ολοκληρώνεται και το αίσθημα που έχω είναι ανάμεικτο. Ναι μεν χαίρομαι που θα επιστρέψω στα πάτρια εδάφη όμως η μεγάλη αλήθεια είναι ότι θα μου λείψει τρελά αυτή η υγιής και ενδιαφέρουσα καθημερινότητα που έχτισα εδώ.

Κι αν αναρωτιέσαι γιατί χαρακτήρισα έτσι την συνήθως αποκαλούμενη ανθρώπινη ρουτίνα, θα σου απαντήσω αμέσως. Ένα πρόγραμμα EVS δεν είναι ούτε διακοπές αλλά ούτε δουλειά δομημένη μέσα σε αυστηρά πλαίσια ωραρίου και tasks που οφείλεις να ακολουθείς πιστά διαφορετικά θα βρεθείς εκτός προγραμματισμού. Στο δικό μου πρόγραμμα κατάφερα να συνδυάσω δουλειά με διασκέδαση. Είχα την ευελιξία να διαμορφώσω τις 7 ώρες που διέθετα καθημερινά όπως θεωρούσα εγώ αποδοτικές για την ΜΚΟ αλλά και για τον εαυτό μου.

Αυτές οι ώρες περιλάμβαναν παρουσιάσεις της χώρας μου στα σχολεία της περιοχής με στόχο της προώθηση της διαπολιτισμικότητας, καθώς και οργάνωση-διαχείρηση της ΜΚΟ και των προγραμμάτων που είχε. Πιο συγκεκριμένα οργάνωσα μαθήματα φωτογραφίας και ζωγραφικής τα απογεύματα διότι είναι το χόμπυ μου στην Ελλάδα με στόχο την δημιουργική απασχόληση των νέων της περιοχής. Επίσης συμμετείχα σε workshop σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα, τον εθελοντισμό, και μαζί με άλλες εθελόντριες εκπαιδευτικούς διοργανώσαμε ένα σεμινάριο όπου μιλήσαμε για τα διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών μας και ανταλλάξαμε απόψεις πάνω στις εκπαιδευτικές μεθόδους. Το μεγάλο event ήταν η έκθεση φωτογραφίας που διοργάνωσα στα πλαίσια των μαθημάτων που έκανα, με βασική θεματολογία τα ανθρώπινα δικαιώματα που σχετίζεται με το πρόγραμμα που συμμετέχω αλλά και τους στόχους της πολωνικής ΜΚΟ.

Μπορώ να μιλάω ατέλειωτα για όλα όσα έζησα εδώ. Ένα πρόγραμμα EVS είναι μία από τις καλυτερότερες εμπειρίες που μπορείς να έχεις και αν θέλεις να το κάνεις, μην διστάζεις. Ξεκίνα από ένα μικρής διάρκειας πρόγραμμα αν και είμαι σίγουρη ότι μετά το τέλος του θα θέλεις ένα που θα είναι για περισσότερους μήνες. Μέσα σε αυτό το πρόγραμμα κατάφερα να φτάσω τον εαυτό μου πέρα από τα όρια που είχε, να εξελιχθώ σε μεγαλύτερο βαθμό από όσο προσδοκούσα, να μάθω καινούρια πράγματα και να ζήσω μόνη μου μαζί με άτομα διαφορετικών χωρών σε ένα σπίτι, μαθαίνοντας από αυτούς. Γιατί όταν έρχεσαι καθημερινά σε τριβή με τόσες κουλτούρες γνωρίζεις, μαθαίνεις, συγκρίνεις, βλέπεις τα πράγματα και τον κόσμο από μια νέα οπτική.

Αναζήτησε τα διαθέσιμα προγράμματα EVS στην σελίδα της HellenicYouthParticipation στο fb κι ετοιμάσου για μία από τις μεγαλύτερες εμπειρίες της ζωής σου. Τα καλύτερα έρχονται!

poem.jpg

Σχολιάστε